Shipping policy
- Postadresse: Norway Designs AS, Lille Grensen 7, 0159 Oslo
- E-post: nettbutikk@norwaydesigns.no
- Telefon: +45 23 11 45 10
- Organisjonsnummer: 914 813 123
1 Ordrebehandling
Norway Designs har som mål alltid å levere i løpet av 3–7 virkedager fra den dag vi godkjenner en bestilling, men vi kan ikke garantere noen faste leveringsdatoer annet enn at vi skal levere innen 30 dager fra bestillingen er godkjent.
Norway Designs skal informere deg hvis vi ikke er i stand til å imøtekomme vår angitte leveringsdato, men i det omfang det er tillatt ved lov, står vi ikke til ansvar for noen tap, erstatninger, omkostninger, skader eller utgifter i forbindelse med for sen levering.
Når bestillingen er bekreftet og betalt i nettbutikken, mottar kjøper bekreftelse i løpet av kort tid. Ordrebekreftelsen sendes ut som automatisk e-post fra nettbutikkløsningen, sjekk derfor søppelpostmappe(r) på e-postkontoen.
Dersom kjøper ikke mottar ordrebekreftelse i løpet av 24 timer, ta kontakt med selger. Det er kjøperens ansvar å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris, etc. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
2 Fraktpriser
Følgende, særskilte fraktpriser gjelder for forbrukerkunder:
- BRINGs "Pakke til hentested" eller "Pakke Hjem i Postkassen" (Norge) kr. 99,- inkl. mva. Det er selger som avgjør hvilket av fraktalternativene som kan benyttes for ordren.
- Fri frakt der summen av varene totalt utgjør over kr. 1500,- ink mva.
- Kjøperen kan også velge å hente varene som er bestilt uten ekstra omkostninger hos Norway Designs, Lille Grensen 7, 0159 Oslo.
Priser og betingelser nevnt her gjelder fra og med 15. februar 2025.
3 Leveringstid
Samlet leveringstid er summen av ordretid (se punkt 1) og frakttid. Anslått frakttid hos transportøren vises under fraktalternativene i nettbutikkens kassedel. Selger tar forbehold om at det kan oppstå avvik hos tredjeparter (transportører) utenfor vår kontroll.
Det sendes ut lenke til sporing når ordren sendes ut fra lager.
Dersom kjøper ikke har mottatt forsendelsen innen forventet maksimal leveringstid (10 virkedager innenlands), ta kontakt med selger.
4 Skadet forsendelse
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og senest innen to virkedager fra leveringen er mottatt. Det er viktig at det gis en fullstendig melding til selger på eventuelle skader som er oppstått. Er emballasjen skadet ved leveringstidspunktet skal det også meldes direkte til den som leverer forsendelsen.
5 Feil eller mangelfull adresse
Leveringsadressen som legges inn i nettbutikkens kassedel, overføres uendret til transportleverandøren. Kjøper er ansvarlig for at leveringsadressen er korrekt og at det kan leveres til denne adressen. For leveringsalternativene "I postkassen" og brevpost kreves det at kjøper er registrert i Postens postadresseregister, det er ikke tilstrekkelig å være folkeregistrert på adressen. Logg inn på posten.no for å sjekke dette. Ved returnerte forsendelser som skyldes feil eller mangler fra kjøpers side, blir kjøper belastet returporto og gebyrer på inntil kr. 200,-.
Fakturaadresse benyttes av nettbutikkleverandør for å verifisere mottakere og å hindre svindel. Selger har ikke mulighet til å endre fakturaadressen etter at ordren er bekreftet fra kjøper.
6 Uavhentede forsendelser
For uavhentede forsendelser som blir returnert til selger, hvor kjøper er å holde ansvarlig for manglende henting, blir kjøper belastet returfrakt og et administrativ gebyr på inntil kr. 200,-.